Fireworks make bonds. 2022.08.20

Hi, I'm Biore.

There were big fireworks in my hometown Kagoshima. That was awesome. Since corona pandemic has occurred I've not seen it actually. So I sometimes saw it on TV or Youtube instead but after all, seeing it live was a different experience. The atmosphere, humidity, people laughing and chatting happily. I felt emotion like that we are sharing this moment and there was something like a bond. At that time, I was not alone.

f:id:bi-oreblog:20220820233126j:image

日本語ver.

こんにちは、びおれです。

鹿児島(かごしま)で花火大会(はなびたいかい)がありました。素晴(すば)らしかったです。コロナになってから、実際(じっさい)に見(み)るのは初(はじ)めてです。たまにテレビやYouTubeで見ていましたが、実際に見ると迫力(はくりょく)が違(ちが)いました。雰囲気(ふんいき)や湿度(しつど)、人々(ひとびと)が笑(わら)い幸(しあわ)せそうにお喋(しゃべ)りしている。私(わたし)はみんなと感情(かんじょう)を共有(きょうゆう)しているような気持(きも)ちになり、何(なに)か絆(きずな)のようなものを感(かん)じました。あの時(とき)、私は孤独(こどく)ではありませんでした。